Aanbevolen: Linkbuilding uitbesteden

Ctr Click-through Rate Definicion

Published Oct 22, 22
10 min read

Click Through Rate Meaning

Maar normaal gesproken als je eerste staat in Google heb je een CTR van ongeveer 35%. Dus een goeie of een hoge CTR voor een organisch resultaat is eigenlijk als je op positie 1, 2 of 3 zit en je hebt meer klikken, je haalt meer klikken binnen dan wat je hier naast in het schema ziet.

Je kan in Google search console kijken, daar staat letterlijk je CTR genoemd in een kolom. Dus je gaat naar je Google search console, dan kijk je naar een zoekanalyse, dan pak je een woord erbij, je kan het hiernaast zien, en dan geeft Google daar je CTR weer. Een andere manier om het ongeveer te berekenen is door te kijken, hoeveel mensen Googelen op een onderwerp per maand, welke positie staat mijn pagina en hoeveel bezoekers ontvang ik elke maand op die pagina.

Voor Adwords, of dat nu een tekstadvertentie is of een display is, is het veel moeilijker om een normale of een gemiddelde CTR te bekijken (Ctr websitegoogle ads). En dat komt omdat het per product en per branche ontzettend kan verschillen, wel kan je gelukkig je CTR per advertentie heel duidelijk zien. Dus als je inlogt in Adwords, dat kan je hier zien.

Ook geeft Google een kwaliteitsscore aan elk zoekwoord en ook vanuit elk zoekwoord kan je zien of de CTR onder gemiddeld is, gemiddeld of bovengemiddeld is. Dus dat zijn 2 manieren om te controleren hoe hoog je CTR is en waar je nog verbetering kan gaan aanbrengen. Als je call-to-action knoppen op je site hebt dan kan je het heel simpel meten door te kijken hoeveel mensen bezoeken m’n pagina en hoeveel mensen klikken op de knop.



De CTR van Facebook die geeft die ook weer, dus dat kan je hier ook zien en in een nieuwsbrief hangt het er vanaf hoe je dat verstuurt. Op het moment dat je het verstuurt via software zoals Mail, Chimp dan kan je het vaak in het mailprogramma zien maar je kan ook berekenen door te zeggen, naar hoeveel mensen verstuur ik hem, en meten hoeveel mensen de nieuwsbrief daadwerkelijk hebben geopend en vervolgens hoeveel mensen er hebben geklikt en als je dat allemaal niet kan meten dan kan je kijken naar hoeveel mensen heb ik hem verstuurd en hoeveel mensen zijn op een pagina geland via die nieuwsbrief.

Dus in deze video ga ik je precies laten zien hoe je jouw CTR kan verhogen naar tot wel 50% door alleen maar gebruik te maken van de juiste woorden. Want dat is iets waar wij nog altijd heel veel kansen zien. Het kiezen van de juiste woorden om je bezoeker te verleiden te klikken op jouw resultaat en niet op die van een concurrent.

What Is A Good Click Through Rate Facebook Ads

Het moet de aandacht krijgen van de bezoeker, het moet interesse wekken bij de bezoeker en het moet aanzetten tot actie. Je moet aandacht krijgen want als een bezoeker jou helemaal niet ziet, dan kan die niet eens klikken. Ctr websitegoogle ads. Dus dat is stap 1. Stap 2 is dat die dusdanig in jouw aanbod getrokken moet worden dat die overweegt om te gaan klikken.

En ik ga je nu wat voorbeelden laten zien van organische zoekresultaten en Adwords met hoe je dat wel kan doen en wat je vooral niet moet doen. Dus aandacht krijgen kan op verschillende manieren, maar een belangrijk voorbeeld is dat je zorgt dat jouw belangrijke woorden in de advertentie met een hoofdletter staan.

Ook kan je speciale tekens gebruiken in je resultaten. Denk bijvoorbeeld aan de vinkjes die je regelmatig ziet staan in de zoekresultaten. Maar ook door opvallende icoontjes als bijvoorbeeld een telefoontje of een blokje en natuurlijk door je advertentie te beginnen met 1 krachtig woord. En welke woorden je wel of niet moet gebruiken, daar hebben we een heel aparte blogpost voor, dat gaat helemaal over hoe je goeie kopteksten schrijft.

Maar als je die aandacht eenmaal hebt dan moet je de interesse gaan wekken. En dat is vaak het moeilijkste stuk. Want dat betekent dat jij een onderscheidende boodschap moet hebben van allemaal andere resultaten. Of je nou organische resultaten aan het verbeteren bent of je Adwords, het zijn allemaal concurrenten van elkaar want iedereen die de klik weg kan halen bij jou is een concurrent.

En dan moet je goed gaan beschrijven wat voor argumenten gebruiken ze in die advertentie of in de organische resultaten. Hebben ze het over levertijd, benoemen ze hun bedrijfsnaam, welke argumenten gebruiken ze om hun lezer te overtuigen? Schrijf dit op in een spreadsheet door gewoon simpelweg te turven en dan krijg je een idee van de argumenten die jou concurrenten aanhalen en wat jij dus moet gaan verslaan.

Levertijd is bijvoorbeeld veelgebruikt, voor 23u besteld, morgen in huis. Ctr websitegoogle ads. Maar stel dat jij tot 24u kan laten bestellen omdat morgen in huis te hebben is dat natuurlijk super. Maar ook al ben je in het nadeel en is het bij jou het geval dat je maar tot 21u kan bestellen voordat het morgen in huis is, schrijf hem toch even op.

What's A Good Click Through Rate For Email

Want je kan namelijk een argument niet alleen op inhoud beter maken, je kan soms ook winnen door een beter verwoording te kiezen die duidelijker is voor een klant en daarom de klik aantrekt. En de betere verwoording dat werkt als volgt: het kan bijvoorbeeld zijn dat iemand het heeft over de laagste prijs, maar stel dat jij daarvan kan maken laagste prijs garantie.

Dus het effect op een bezoeker is heel groot. Dus door een simpele wijziging kan hetzelfde argument eigenlijk veel krachtiger worden. Maar in plaats van laagste prijs te zeggen, kan je bijvoorbeeld ook de uiteindelijke prijs meteen in de advertentie of in het zoekresultaat al laten zien. Of het percentage korting wat iemand gaat krijgen of de van en de voor prijs - Ctr websitegoogle ads.

Nou zo zijn er heel veel manieren om je argumenten anders te verwoorden en daar gaan we zo meteen nog dieper op in. Als je jouw lijst met argumenten van concurrenten en argumenten van jezelf hebt dan is het nog heel belangrijk om na te gaan zijn er nog argumenten die we kunnen aandragen die nog helemaal niet genoemd worden, door concurrenten niet, en door jou niet.

Dus stel dat jouw bedrijf nog iets heel belangrijks doet, wat een concurrent niet benoemt en jij bent de eerste die dat benoemt dan kan je misschien wel heel goed scoren (Ctr websitegoogle ads). Denk bijvoorbeeld aan Dove, Dove is bijvoorbeeld de eerste die benoemde dat in hun zeep of in hun douchegel een kwart daarvan hydraterende crème of hydraterende melk is.

Nou denk ik niet dat je iets kan claimen als het gaat om SEO titels of om Adwords maar je kan wel de eerste zijn die iets benoemt. En daarmee kan je een voordeel halen. Dus denk goed na, zijn er nog argumenten die heel belangrijk zijn voor klanten en die eigenlijk niet genoemd worden? Zo kan je bijvoorbeeld proberen dat als iedereen eenmaal op de prijs zit en de laagste prijs garantie om juist volledig de andere kant op te gaan en het meer hebben over professionaliteit, kwaliteit of iets anders wat duidelijk maakt dat je een beter product hebt.

Daarna moet je heel goed gaan nadenken over de relevantie van elk argument. Bijvoorbeeld, als je zegt dat iets 24/7 beschikbaar is of dat iets 24/7 leverbaar is maar het is gewoon op dit moment tussen 9 en 17 in de kantoortijden, dan helpt dat argument niet. Want als het tussen kantoortijden is ga ik er vanuit dat een winkel of een bedrijf open is en dat ze bereikbaar zijn.

What Is The Average Click Through Rate

Andersom ook als je een advertentie draait in het weekend of ’s avonds kan je het juist wel benoemen. Ctr websitegoogle ads. Want dan vraagt iemand zich misschien af, ja, kan ik het nu al afhalen, zijn ze nu wel bereikbaar en door dat expliciet te noemen, is dat een goeie reden waarom ik op jou ga klikken en niet op iemand anders want bij jou weet ik zeker dat je bereikbaar bent.

Maar als het nou zaterdag is, wordt het dan op zondag geleverd? Dus zorg dan dat je zegt, vandaag besteld, morgen in huis (ook op zondag). Of vandaag besteld, zondag in huis. Of iets in die zin om te verduidelijken, ja wij zijn uniek want we leveren ook op zondag, en ja je krijgt het echt morgen, wees gerust.

Dus denk goed na over elk argument en is het wel op elk moment relevant? Daarnaast moet je goed nadenken over hoe significant is elk argument? Want sommige argumenten zijn nou eenmaal belangrijker dan anderen. Op sommige producten of sommige diensten is levertijd heel belangrijk, zeker naarmate de dag vordert en het later op de dag wordt, wordt de levertijd heel belangrijk.

Of misschien niet zo belangrijk voor de klanten die jij aan wil trekken. Dus rangschik jouw argumenten en misschien die ook van de concurrent op hoe relevant zijn die voor de klanten die ik aan wil trekken? En je kan het ook testen door te vragen aan klanten, door er een onderzoek naar te doen, want je wil de meest relevante en significante argumenten die wil je benoemen, want dat is blijkbaar wat jouw doelgroep wil zien - Linkbuilding uitbesteden brussel.



Of de piramide van behoeftes. Bijvoorbeeld door in te spelen op veiligheid. Veiligheid is een primaire behoefte van iedereen dus als je daar een argument over kan maken of argumenten over hebt dan spreekt dat sneller aan dan een argument wat bijvoorbeeld gaat over luxe. Maar je kan ook psychologische technieken proberen zoals praten via verliestaal in plaats van winsttaal omdat mensen doorgaans een sterkere reactie hebben op verlies dan op winst.

In plaats van dat ik het ene win ga ik stoppen met het andere verliezen (Ctr websitegoogle ads). En doorgaans reageren mensen sterker op verlies. Linkbuilding website uitbesteden. Nou als je een keuze hebt gemaakt van je argumenten, je weet precies wat de concurrentie zegt, dat kan je zien. Je weet precies welke argumenten jij wil gebruiken, dan moet je dubbel checken, is mijn totale boodschap onderscheidend? En dat kan zijn dat je 6 argumenten benoemt waarvan iemand anders misschien wel 5 dezelfde heeft.

Click Through Rate Example

Maar dat geeft niet. Want je bent onderscheidend, je hebt 1 ding anders, dus een bezoeker heeft 1 reden in dat geval om op jou te klikken en niet op je concurrent. Dus de argumenten die je noemt, die moeten in z’n totaliteit onderscheidend zijn van een concurrent en hoe meer onderscheidend ze zijn, terwijl ze nog wel heel relevant zijn en heel belangrijk zijn voor een klant, hoe beter - Ctr websitegoogle ads.

want dat heeft nogal een impact en dat is echt waar je het verschil kan maken door er goed over na te denken. En het allereerste is, als het gaat om woordkeuze, moet je echt dubbelzinnige woorden vermijden - Ctr websitegoogle ads. En ik weet dat ze wel soms grappig zijn of leuk klinken maar ze zijn niet het beste voor je klikken.



En op het moment dat je een dubbelzinnig woord gebruikt kan ik het 1 verkeerd opvatten, of 2 ik moet er effe over nadenken om te snappen wat je bedoelt. Dus dubbelzinnige woorden absoluut niet, bewaar die maar voor een reclamecampagne op tv. Bijvoorbeeld over ongebonden muziek maken met je koptelefoon.

Dus het is een dubbelzinnige advertentie en dat moet je dus niet doen, hoe leuk het misschien ook eruit ziet. Vermijd moeilijke woorden. En een moeilijk woord is een woord dat als iemand dat leest dat die moet nadenken over wat staat hier nu precies? En een voorbeeld daarvan is jargon en jargon komt echt nog veel voor in advertenties, zeker bij de zakelijke dienstverlening.

Maar vermijd ook een moeilijk woord als user review, die je hier kan zien. Wat is een user review en hoe verschilt dat van een normale review? Waarom is dit een ander woord? Het is heel verwarrend. Dus als je denkt dat je doelgroep dat woord niet kent, maak het simpeler.

Navigation

Home

Latest Posts

Average Click Through Rate Instagram

Published Oct 22, 22
7 min read

Low Click Through Rate

Published Oct 22, 22
7 min read

Email Marketing Click Through Rate

Published Oct 22, 22
3 min read